3η Ημερίδα Εφηβικής Λογοτεχνίας
« ...μιά ιστορία μέσα απο την Ιστορία!»
Σάββατο, 08 Οκτωβρίου 2022

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΗΜΕΡΙΔΑΣ

9:00-9:30

Χαιρετισμοί :

Αναστασία Φρειδερίκου, Πρόεδρος Συμβουλίου Πανεπιστημίου  Frederick

Aίγλη Τούμπα, Βιβλιοπωλείο Rivergate

Δρ Βασιλική Νίκα, Πρόεδρος Ελληνικού τμήματος ΙΒΒΥ Κύκλος Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου

Δρ Βικτωρία Παύλου, Πρόεδρος Τμήματος Επιστημών της Αγωγής Πανεπιστημίου  Frederick

 9:30-10:00

Δρ Λούκας Περικλέους, Εκπαιδευτικός Δημοτικής Εκπαίδευσης, Ερευνητής σε θέματα Ιστορικής Παιδείας. : “H εικόνα της ιστορικού πρέπει να είναι αληθινή: Η ιδιαίτερη σχέση Λογοτεχνίας και Ιστορίας στην τάξη.”

10:00 – 10:30

Γνωρίζουμε  τους συγγραφείς και τα Εργαστήρια.

10:30-12:50

 Εργαστήρια με τους συγγραφείς:

Βαγγέλη Ηλιόπουλο / Δέσποινα Ηρακλέους

Κέλλυ Ματαθία-Κόβο / Μαρίζα Ντεκάστρο

 
 Παρουσίαση προγράμματος: Δρ  Χρύσα Νίτσιου 

 

ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ:

Αίγλη Τούμπα, Βιβλιοπωλείο Rivergate

Αναστασία  Φρειδερίκου, Πρόεδρος Συμβουλίου  Πανεπιστημίου Frederick

Χριστίνα Καραολίδου Τσιαττάλα,Communication &Outreach Service Πανεπιστημίου Frederick

Δρ Χρύσα Νίτσιου,Επίκουρη Καθηγήτρια Τμήμα Επιστημών της Αγωγής Πανεπιστημίου Frederick.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΕΓΚΥΚΛΙΟ ΠΡΩΤΟΥ ΠΡΟΒΕΙΤΑΙ ΣΕ ΚΡΑΤΗΣΗ.

1. Η Ημερίδα θα πραγματοποιηθεί διαδυκτιακά μέσω πλατφόρμας του Πανεπιστημίου Frederick.

2. Στα πρώτα δύο μέρη συμμετέχουν όλοι.

3. Εργαστήρια:- Δηλώστε συμμετοχή σε ΕΝΑ ΜΟΝΟ εργαστήριο του συγγραφέα της επιλογής σας.  Τα εργαστήρια πραγματοποιούνται ταυτόχρονα και δεν είναι δυνατή η παρακολούθηση πέραν του ενός εργαστηρίου.

4. Βιβλίο / Υλικά Εργαστηρίου / Επισυναπτόμενα της Ημερίδας και Πιστοποιητικό Συμμετοχής:- Θα παραλάβετε βιβλίο του/της συγγραφέα, υλικά (αν υπάρχουν), επισυναπτόμενα της ημερίδας και Πιστοποιητικό συμμετοχή, μέσω εταιρείας παροχής υπηρεσιών ταχυμεταφοράς.

Το πιστοποιητικό συμμετοχής θα αναγράφει το όνομα σας όπως εσείς το καταγράψετε στην δήλωση συμμετοχής.

5. Κωδικοί Συμμετοχής:- Θα λάβετε μέσω email οδηγίες για να συνδεθείτε με την διαδυκτιακή Πλατφόρμα του Πανεπιστημίου Frederick, καθώς και τους κωδικούς πρόσβασης σας. Αυτή η σύνδεση και οι κωδικοι είναι προσωπικοί και ισχύουν μόνο για ένα άτομο.

Βαγγέλης Ηλιόπουλος

Ο Βαγγέλης Ηλιόπουλος γεννήθηκε στην Αθήνα, όπου και σπούδασε
παιδαγωγικά και θεολογία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ).

Το 1995 εκδόθηκε το πρώτο βιβλίο του “Η περιπέτεια
της ζαρωμένης κάλτσας” (εκδόσεις ∆ελφίνι)

Το 1997 κυκλοφόρησε το βιβλίο του Ο Τριγωνοψαρούλης (Εκδόσεις Πατάκη).
Το διαφορετικό ψάρι έγινε ο πιο διάσημος Έλληνας σύγχρονος λογοτεχνικός
ήρωας.

Από τότε έχει γράψει πολλά βιβλία για παιδιά και νέους, τα οποία κυκλοφορούν στην Ελλάδα και σε μετάφραση σε πολλές άλλες χώρες.
Για το έργο του έχει τιμηθεί με σημαντικά βραβεία και επαίνους. Θεωρείται ο συγγραφέας της αποδοχής της διαφορετικότητας και του σεβασμού στον άλλο.

Το 2013 ανακηρύχθηκε από την Ε.Ψ.Υ.Π.Ε. Αγγελιαφόρος Ψυχικής Υγείας στα σχολεία. Το Ελληνικό Τμήμα ΙΒΒΥ τον έχει ανακηρύξει Πρεσβευτή Ελληνικού παιδικού Βιβλίου 2018.

΄Όταν η Ιστορία αλλάζει σελίδα, οι άνθρωποι πρέπει να προσαρμοστούν σε νέα δεδομένα και να ξαναχτίσουν τις ζωές τους. Ανάμεσά τους βιώνουν πρωτόγνωρες καταστάσεις και τα παιδιά.

Μετά το τέλος του ψυχρού πολέμου, όταν άνοιξαν τα σύνορα, μετακινήθηκαν πολλοί άνθρωποι σε άλλη χώρα, είτε επειδή είχαν καταγωγή από αυτή είτε γιατί πίστευαν σε ένα καλύτερο μέλλον κι ας μην είχαν καμία σχέση με τη χώρα προορισμού. Η μετανάστευση αυτή ανάγκασε τις κοινωνίες να γίνουν πολυπολιτισμικές και βέβαια μαζί με αυτές και τα σχολεία.

Πώς περνούσε ένα μικρό παιδί μετανάστης της δεκαετία του ’90, και μάλιστα πώς εξελίχθηκε στις δυο επόμενες δεκαετίες; Πόσο μεγάλη είναι η απόσταση από το να σε αποκαλούν «καφέ αηδιαστικό μπαλάκι» μέχρι να γίνεις ο αδελφός μιας αθλήτριας που δοξάζει τη χώρα;

Η ιστορία του βιβλίο θα μπορούσε να είναι η ιστορία του Γιάννη Αντετοκούνμπο, του Πύρρου Δήμα, της Μιρέλας Μανιάνη. Δεν είναι. Είναι η ιστορία της Κλάρας και του Τζέρρυ, δυο λογοτεχνικών ηρώων, που η ιστορία τους βασίστηκε σε αληθινά γεγονότα.

Στο εργαστήρι θα ανακαλύψουμε ιστορίες παιδιών όταν η Ιστορία αλλάζει σελίδα και με αφορμή τον Τζέρρυ από το Καφέ Αηδιαστικό Μπαλάκι θα γράψουμε σενάρια για ταινίες που θα τις αποτυπώνουν. 

ΚΟΣΤΟΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ (συμπεριλαμβάνει βιβλίο συγγραφέα, υλικά σεμιναρίου, πιστοποιητικό συμμετοχής): €15
Your Card info (Powered By Stripe)

Δέσποινα Ηρακλέους

Η Δέσποινα Ηρακλέους αποφοίτησε από το Πανεπιστήμιο Κύπρου και είναι κάτοχος πτυχίου Επιστημών Αγωγής. Ακολούθησε μεταπτυχιακές σπουδές στο University of Manchester από όπου απέκτησε Med in Communication, Education and Technology. Εργάζεται ως δασκάλα στη Δημοτική εκπαίδευση. Το πρώτο της έργο για παιδιά είναι ‘Η μηχανή που έφτιαχνε ιστορίες’, εκδόσεις Ελληνοεκδοτική. Το 2019 κέρδισε το Α βραβείο για Ανέκδοτο Μυθιστόρημα για παιδιά από τον Κυπριακό Σύνδεσμο Παιδικού και Νεανικού Βιβλίου με αθλοθέτη το Πολιτιστικό Ίδρυμα της Τραπέζης Κύπρου, για το έργο της Μελουζίνα. Από τις εκδόσεις Καλειδοσκόπιο κυκλοφορούν τα έργα της ‘Τα γράμματα φταίνε’, υποψήφιο στη βραχεία λίστα Βραβείων Αναγνώστη, στην κατηγορία εικονογραφημένο παιδικό βιβλίο για εκδόσεις 2021 και η Μελουζίνα, 2022. Άλλα έργα της είναι ΄Πού πήγαν τα φαντάσματα;’ εκδόσεις Διάπλαση, 2022 και Ρίχλα (υπο έκδοσιν) εκδόσεις Καστανιώτη.

Στο πλαίσιο του εργαστηρίου οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να ταξιδέψουν στον μεσαιωνικό μύθο της νεράιδας Μελουζίνης, που συνδέεται με τον βασιλικό οίκο των Λουζινιανών που βασίλεψαν στην Κύπρο για 300 χρόνια και με τη Μεσαιωνική ιστορία του νησιού. Πολλές παραλλαγές του μύθου εμφανίζονται σε χώρες όπως η Γαλλία, Μεγάλη Βρετανία, Αρμενία, Λουξεμβούργο, Βοημία, Βέλγιο και Γερμανία. Οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν το ιστορικό πλαίσιο μέσα στο οποίο δημιουργήθηκε ο μύθος και πως μπορούν να τον αξιοποιήσουν δημιουργικά στην τάξη.

 

ΚΟΣΤΟΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ (συμπεριλαμβάνει βιβλίο συγγραφέα, υλικά σεμιναρίου, πιστοποιητικό συμμετοχής): €15
Your Card info (Powered By Stripe)

Κέλλυ Ματαθία-Κόβο

Η Κέλλυ Ματαθία-Κόβογεννήθηκε στην Αθήνα το 1959 και σπούδασε Graphic Design & Illustration στο Neri Bloom-
field Academy of Art and Design, στη Χάιφα του Ισραήλ.
Εργάζεται στον χώρο της γραφιστικής και της εικονογράφησης παιδικών βιβλίων.
Το βιβλίο “Τα Κίτρινα Καπέλα” σε συγγραφή και εικονογράφηση της ιδίας που κυκλοφόρησε
από τις εκδόσεις Πατάκη το 2017, απέσπασε το Βραβείο Εικονοβιβλίου του Κύκλου Ελληνικού
Παιδικού Βιβλίου, Eλληνικό Παράρτημα IBBY.
Έχει συνεργαστεί με τους συγγραφείς: Άννα Κουππάνου,ΛίληΛαμπρέλλη, Βαγγέλη Ηλιόπουλο,
Ευγένιο Τριβιζά, Σοφία Μαντουβάλου, Μάρω Λοΐζου, Λώρη Κέζα,, κ.ά.,
Διακρίσεις
2022 Βραχεία λίστα για το βραβείο εικονοβιβλίου του περιοδικού ο Αναγνώστης
για το βιβλίο ο Φοίβος και η Φάλαινα, (εκδόσεις Πατάκη 2021)
2020 Βραβείο Εικονοβιβλίου του Κύκλου Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου, ελληνικό
παράρτημα IBBY για το βιβλίο Εσύ τι λες Πολύτιμο πως είναι; (εκδόσεις Πατάκη)
2019 Βραχεία λίστα για το Κρατικό Βραβείο Παιδικού βιβλίου για το βιβλίο
Tα Κίτρινα Καπέλα, (εκδόσεις Πατάκη)
2018 Βραχεία λίστα για το βραβείο εικονοβιβλίου του περιοδικού ο Αναγνώστης
για το βιβλίο α Κίτρινα Καπέλα, (εκδόσεις Πατάκη)
2018 Βραβείο Εικονοβιβλίου του Κύκλου Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου, ελληνικό
παράρτημα IBBY για το βιβλίο Τα Κίτρινα Καπέλα, (εκδόσεις Πατάκη)
2017 Αναγραφή στον τιμητικό πίνακα της IBBY για την εικονογράφηση του βιβλίου
Η Άπληστη Χελώνα (εκδόσεις Καλέντη)
2016 Βραχεία λίστα για το βραβείο εικονοβιβλίου του περιοδικού ο Αναγνώστης
για το βιβλίο Η Άπληστη Χελώνα (εκδόσεις Καλέντη)
2004 Έπαινος από τον Κύκλο Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου, ελληνικό παράρτημα
IBBY για την εικονογράφηση του βιβλίου Η Κότα που έγινε Αβγό,
(εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα)
1988 Βραβείο εικονογράφησης από τον Κύκλο Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου,
ελληνικό παράρτημα IBBY για το βιβλίο Η Νύχτα τρέχει να συναντήσει την Ημέρα,
(εκδόσεις Καλέντη).
1988 Αναγραφή στον τιμητικό πίνακα της IBBY για την εικονογράφηση του βιβλίου
Το Ποτάμι τρέχει να συνατήσει τη Θάλασσα, (εκδόσεις Καλέντη).

  • Βιωματική προσέγγιση του βιβλίου Τα Κίτρινα Καπέλα που γράφτηκε με
    βάσει την ιστορία διάσωσης μιας οικογένειας κατά τη διάρκεια του
    ολοκαυτώματος. Πως μια αληθινή ιστορία έγινε βιβλίο για παιδιά
    • Το τραύμα του πολέμου της δεύτερης γενιάς – Η Μνήμη
    • Τα ανθρώπινα διακαιώματα, οι διακρίσεις, τα στερεότυπα, τα ηθικά
    ζητήματα που προκύπτουν, η έννοια του ενεργού πολίτη και η
    καλλιέργεια της ενσυναίσθησης
    • Τρόπος προσέγγισσης της εικονογράφησης και προβληματισμοί
    • Σημασιολογία και ερμηνεία των χρωμάτων
    • Προτάσεις αξιοποίησης του βιβλίου μέσα στην τάξη ανάλογα με τις
    αναγνωστικές εμπειρίες της εκάστοτε ηλικιακής ομάδας
ΚΟΣΤΟΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ (συμπεριλαμβάνει βιβλίο συγγραφέα, υλικά σεμιναρίου, πιστοποιητικό συμμετοχής): €15
Your Card info (Powered By Stripe)
Λυπούμαστε, αλλά έχουν συμπληρωθεί όλες οι διαθέσιμες θέσεις για το εργαστήριο του Δικαίου Χατζηπλή. Παρακαλώ επιλέξτε ένα από τα εργαστήρια των άλλων συγγραφέων. Ευχαριστούμε!

Μαρίζα Ντεκάστρο

Η Μαρίζα Ντεκάστρο γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε στη Σορβόννη Παιδαγωγικά
και Λογοτεχνία για Παιδιά και Νέους. Δίδαξε στην ιδιωτική εκπαίδευση Ιστορία και Λογοτεχνία σε μαθητές του δημοτικού.Έχει γράψει βιβλία γνώσεων για παιδιά,
σε θέματα ιστορίας και τέχνης, και μεταφράζει λογοτεχνία για νέους και ενηλίκους. Από το 1998 γράφει κριτική παιδικού και εφηβικού βιβλίου (TO BHMA, TA NEA, ΔΙΑΒΑΖΩ, ITHAKA, BOOK PRESS, Ο ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ).

Είναι μέλος της Εταιρείας Ελλήνων Συγγραφέων, της IBBY-Ελληνικό τμήμα και της Συντακτικής Επιτροπής του ηλεκτρονικού περιοδικού Ο ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ.
Βιβλία της έχουν τιμηθεί με το Κρατικό Βραβείο Βιβλίου Γνώσεων (2006, 2018, 2020), το Βραβείο Βιβλίου Γνώσεων της IBBY- Ελληνικό Τμήμα (2012, 2016, 2021) και το Βραβείο Μετάφρασης Νεανικού Βιβλίου της Ελληνικής Εταιρείας Μεταφραστών Λογοτεχνίας (2014).

Αναγράφηκε στον Τιμητικό Πίνακα της IBBY 2016 για τη μετάφραση στα ελληνικά του νεανικού βιβλίου Θαύμα.

Bιβλία της περιλαμβάνονται στον κατάλογο White Ravens 2017 και 2018 της Νεανικής Βιβλιοθήκης του Μονάχου.
Αναλυτική εργογραφία και κριτικογραφία:  https://biblionet.gr/προσωπο/?personid=1625

  • Ο ρόλος της λογοτεχνίας εν γένει.
  • Τι είναι το Ολοκαύτωμα.
  • Διαβάζω και διδάσκω για το Ολοκαύτωμα-Παιδαγωγικός στόχος η ανάδειξη της μνήμης.
  • Πώς γράφουμε παιδικά βιβλία για τραυματικά ζητήματα, όπως ο πόλεμος- Στοχοθεσία ανά τάξη.
  • Βασική διδακτική: Τι επιδιώκουμε να μάθουν τα παιδιά. Ευαισθητοποίηση και γνώση.
  • Θέματα επεξεργασίας.
  • Ο ρόλος των ιστορικών πηγών και των μαρτυριών.
  • Πώς αξιοποιούμε τις ιστορικές πηγές στην τάξη: το βιβλίο ως πρόσθετη πηγή
  • πληροφόρησης, έρευνας και αναζήτησης στοιχείων..
  • Ο ρόλος της εικονογράφησης. Ανάλυση εικόνων.
  • Οπτικές ανάλυσης του βιβλίου.
  • Προτάσεις αξιοποίησης του βιβλίου.
  •  
ΚΟΣΤΟΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ (συμπεριλαμβάνει βιβλίο συγγραφέα, υλικά σεμιναρίου, πιστοποιητικό συμμετοχής): €15
Your Card info (Powered By Stripe)

Λούκας Περικλέους

Ο Λούκας Περικλέους εργάζεται ως εκπαιδευτικός Δημοτικής Εκπαίδευσης ενώ είναι επίσης μέλος της Ομάδας Αναλυτικών Προγραμμάτων Ιστορίας Δημοτικής Εκπαίδευσης, Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου. Είναι κάτοχος πρώτου πτυχίου στις Επιστήμες της Αγωγής (Πανεπιστήμιο Κύπρου), μεταπτυχιακού τίτλου (ΜΑ) στην Ιστορική Παιδεία (University of London), και διδακτορικού τίτλου επίσης στην Ιστορική Παιδεία (UCL Institute of Education, University College London). Στο παρελθόν έχει εργαστεί ως μέλος του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού του Τμήματος Επιστημών της Αγωγής τους Πανεπιστημίου Κύπρου και ως Ειδικός Επιστήμονας στο Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου. Έχει εργαστεί επίσης στην Κυπριακή Εκπαιδευτική Αποστολή της Μεγάλης Βρετανίας. Διετέλεσε επιστημονικός σύμβουλος για θέματα Ιστορικής Παιδείας στη διαδικασία Διαμόρφωσης την Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων τόσο στη Δημοτική όσο και στη Μέση Εκπαίδευση και Συμμετέχει στην εκτελεστική επιτροπή του History Educators International Research Network (HEIRNET) καθώς και στην επιστημονική επιτροπή του περιοδικού Clio: History and History Teaching. κΤα ερευνητικά του ενδιαφέροντα περιλαμβάνουν τις ιδέες παιδιών και ενηλίκων σε σχέση με την έννοια της ιστορικής ενσυναίσθησης, την ανάπτυξη συνοπτικών πλαισίων (synoptic frameworks) για την οργάνωση της γνώσης περιεχομένου στην Ιστορία, τις πολιτικές και κοινωνικές διαστάσεις της Ιστορικής Παιδείας, τη διαχείριση συγκρουσιακών θεμάτων στη διδασκαλία της Ιστορίας, τη σχέση των σύγχρονων τεχνολογιών με την Ιστορία και τη διδασκαλία της, το ρόλο διαφόρων ειδών τέχνης και τεχνολογιών ψυχαγωγίας στην Ιστορική Παιδεία και τη φιλοσοφία της Ιστορίας.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΔΙΟΡΓΑΝΩΤΕΣ

ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΕΣ